Papiruld Danmark IT udvikling, reference kundecase
Automatiseret flowstyret kundehåndtering på tværs af medarbejdere og systemer
Interview: Rikke Henningsen Herrguth, Kommunikationsansvarlig, cand. comm. Papiruld Danmark A/S (2021)
Det var overvældende, hvor mange steder vi fik forbedringer, da rettelserne var lavet indstillet
I forbindelse med en større omlægning af vores salgsorganisation kontaktede vi vores konsulent hos Kenneth Christiansen for at høre om mulighederne for, at lave en tilpasning til vores salgsorganisation og få yderligere integration til vores andre kundesystemer. Vi har i forvejen arbejdet med flowstyret salg i flere år, så vi havde en ide om, hvad en opgradering kunne få af betydning for os.
Resultaterne fra digitaliseringsprojektet er ganske omfattende – f.eks.:
- Øget lukkerate i salget
- Øget kundetilfredshed
- Øget udnyttelse af sælgernes tid på salgsgenererende arbejde
- Øget gennemsigtighed i hele købsrejsen fra henvendelse til faktura.
- Øget mulighed for at se ROI fra marketing kampagner
- Integration til sagsmapper
- Integration til Outlook og Excel
- Webhook integration til eksterne leverandører af kundeleads
- Udvidet ledelsesrapportering til brug for direktion og bestyrelse
- Reduceret tidsforbrug på fakturering i ERP - Ca. 2 arbejdsdage sparet i bogholderiet
- Reduceret registreringstid på salgsopfølgning
- Konkret viden om, hvordan vi har håndteret alle kunder
Vi har fået god hjælp til at styre IT integrationen fra vores konsulent - herunder:
- Når vi har fortalt vores konsulent om ønsker, har konsulenten leveret en komplet beskrivelse til en løsning, der kan afleveres til en programmør. Den har vi typisk har kunnet godkende uden rettelser.
- Vores konsulent har sikret at holde os orienteret om opgaver udviklingen, og har afleveret funktioner, der er testede, vi blot skulle lære at anvende.
- Deadline for levering og ibrugtagning er blevet indfriet.
- Vi har opdaget en hale af ubeskrevne processtrin i vores købsrejse, som vi ikke havde kendskab til før, vi tog det nye system i brug.
- Vi har fået hjælp til at lukke hullerne et efter et, og sidder nu med en salgs- og marketing motor, hvor handlinger startet i marketing, slår direkte igennem i bogholderiet og hos vores samarbejdspartnere.
Vi kan kun anbefale at bestille hjælp til digitalisering af købsrejsen, da vi er tilfredse med implementeringen i marketing, salg, direktion og bogholderiet.