Kampagneoptimering til leadgenerering
Leadgenerering er et stort fagområde inden for salg og marketing, og ganske komplekst, hvis der ikke kan måles på, hvad der virker, og hvordan. Vi arbejder med et værktøj, der giver dig mulighed for at se, hvilke marketing aktiviteter, der giver dig de bedste resultater i salget. Værktøjet kan give dig viden om, hvad du skal gøre for at få den bedste ressourceallokering på både kort og lang sigt.
Erfaringerne viser at sælgerne kan reducere salgstiden pr. ordre med helt op mod 90%, hvis leadet er købsmodet når leadet skal tale med en sælger. For at sikre at vores kunder får succes, kombinerer vi det bedste inden for content, annonce produktion og kampagnestyring.
Denne model viser de parametre, vi inddrager i arbejdet med kampagnestyring.
Som modellen antyder, er metode og kanalstrategi fungerer anderledes end ved traditionel leadgenerering, da vi også inddrager salgets indsats i arbejdet.
Måling, evaluering, og tilpasning
Kampagneoptimering er samarbejde på den lange bane.
- For at sikre det bedste udgangspunkt for et langvarigt samarbejde, er det vigtigt at vi får leadgenereringen til at fungere, så vi ved at målgruppen henvender sig af de rigtige årsager fra de kanaler vi tester på.
- Når vi kender resultatet fra kampagnerne, evaluerer vi resultatet fra data.
- Vi laver tilpasninger og forbedringer, og tilpasser kanalmixet baseret.
- Vi laver yderligere justeringer og forbedringer efterhånden som vi får resultaterne fra kampagnerne.
Kampagneoptimerings værktøj
Vi arbejder med en ny type første partsdata kampagneoptimeringsværktøj - Inboundanalyzer.com - en "Post Cookie" teknologi, der fungerer ID baseret uden brug af cookies.
Værktøjet indsamler både ID-baseret første parts data med internt annonce system med, klikmåling, besøgs-, formular- kombineret med et flowstyret kundehåndtering med salgsopfølgning, hvor data ligger på en server i EU. Kundehåndteringsmodellen sikrer at du ikke overser eller glemmer forespørgler.
Når vi arbejder med leadgenererende kampagner, er det ekstremt vigtigt at kvaliteten af data er meget høj. Selv små mangler af vigtige kliks som f.eks. en henvendelse, kan give et meget stort udfald i det endelige målte resultat.
Det er almindeligt kendt, at kvaliteten af tredjepartsdata kan variere betydeligt, og der kan være usikkerheder om dataets nøjagtighed og aktualitet. Da det ikke er direkte indsamlet af virksomheden selv, er der også risiko for, at det ikke er lige så præcist eller relevant eller om det overholder GDPR og databeskyttelseslovgivningen.
Vi arbejder derfor med at levere førsteparts kampagnedata. Det er kampagnedata, der kommer direkte fra dig selv. Førstepartsdata anses ofte for at være mere pålidelige, nøjagtige og relevante for den enkelte virksomhed.
Vi kan f.eks. levere følgende typer af data fra dine kampagner:
- Annoncekliks
- Sitekliks
- Henvendelser
- Opfølgninger
- Salgskonverteringer
Værktøjet kan bruges til måling og optimering af:
- Annoncevisninger
- Remarketing
- Landingpagekonvertering
- Salgskonvertering
I et kampagneoptimerings setup, kan der være en række API integrationer, der f.eks. både modtager data fra Facebook Linkedin og Google, og sender dem videre i et bearbejdet format til CRM og fakturering i et ERP system.